Najnowsze komentarze
Witam. masz jeszcze ten moto? napi...
Michal Brzozowski do: Zima 2016 / 2017
Cześć. Tu redakcja ścigacz.pl. Pro...
jas13 do: Zima 2016 / 2017
Wszelki Duch Pana Bucka chwali, my...
Ja z racji tego że motocykl stoi 2...
Pewnie że da się jeździć w zimie! ...
Więcej komentarzy
Moje miejsca
<brak wpisów>
Moje linki
<brak wpisów>

07.09.2015 16:39

Honda CB125F na Autostradzie Wolności

Kolejnego dnia byłem umówiony na przegląd, a tu brakowało dobrych 80 km do tysiąca...

Brakujący dystans wykorzystałem do testów prędkości. Brzmi niemal jak warsztaty w NASA, tymczasem to nadal moja stodwudziestkapiątka, równie kosmiczna, co przyziemna. Ze stołecznego Natolina do zjazdu na Autostradę Wolności jest coś koło 3-4 km pełnych skrzyżowań, świateł, w sam raz żeby nieco się rozgrzać. Później jeszcze trochę spokojniejszej jazdy i po minięciu zjazdu na Pruszków zacząłem test.

Starałem się wybrać wizualnie płaski odcinek jezdni, aby nie przekłamać wyniku testu. Nad pomiarem prędkości oraz nawierzchni czuwał GPS pod kontrolą apki CascaRun (BlackBerry rulez). Owego czwartkowego wieczora wiatr był możliwie znośny, bez szaleństw. Do rzeczy...

Maksymalna osiągnięta prędkość wg GPS to równe 100 km/godz, jednak miało to miejsce przy delikatnie przekroczonych 9 tysiącach obrotów na 5 (ostatnim biegu). Czasu potrzebnego do uzyskania takiej prędkości nie liczyłem, potrzeba go wiele. Honda CB125F nie ma owiewki, jadąc z taką prędkości czułem się jak żagiel, albo specyficzne skrzydło, które zaraz miało unieść mój pojazd do góry pod naporem nadlatującego powietrza. Silnik pracował głośno, szybko, zbyt głośno i zbyt szybko. Podsumowując: jazda tym sprzętem z taką prędkością nie należy do rzeczy mądrych ;)

Komfortowe przejazdy miałem przy prędkościach ok 80 km/godz. Silnik pracuje wówczas w okolicach 7 tys obrotów na 5 biegu. Pęd powietrza jest znośny, nawet fajny :) Pozostaje do dyspozycji jeszcze minimalny praktyczny zapas mocy, aby ewentualnie wyprzedzić pojazd jadący tylko trochę wolniej od nas. Kanapa jest wygodna, tyłek ani plecy nie bolą. Jednak w porównaniu do wcześniejszej wycieczki do Kozienic, monotonna jazda autostradą wypada dużo gorzej.

Stąd moja opinia, że Honda CB125F poza ruchem miejskim sprawdza się na krótkich wycieczkach lokalnymi drogami. Skrzyżowania dobrze zrobią pracującemu intensywnie silnikowi, mniejsza prędkośc współgra z brakiem ekranów dźwiękoszczelnych. A i łatwiej o przerwę na puszczenie dymka...

Od dwóch lat nie palę, ale mam kilka takich moto-wspomnień papierosowych. Kiedyś wracałem do Wawy z Wilgi, letniskowa miejscowość w powiecie garwolińskim. Był mroźny sierpniowy poranek. Nad polami unosiła się mgła, słońce raziło bystrymi promieniami. Powietrze pachniało już jesienią, wilgocią, przyrodą. Możliwość odczuwania tych wrażeń podczas jazdy (wtedy Szerszeniem 70ccm), ale także łatwość zatrzymania się na poboczu (lub wręcz przy drodze), zapalenia papierosa i zadumy nad pięknem przyrody - bezcenne.

Pokój! :)

Komentarze : 9
2016-07-04 23:17:05 dromader

@Moto_M Licznikowe 110 km/godz to w/g GPS 103-104 km/godz :)

2016-06-19 21:13:30 Jurajski_Zbych

@hondziarz czterdziestolatek.
Leje nitro 100 do gaźnikowego SYM HD2 125 cmm - odczucie jest niesamowite, jakby na tym samym odkręceniu manety moto jechało znacznie szybciej. Extra paliwo.

2016-06-19 21:11:01 Jurajski_Zbych

Powiem tak - 360 zł za przegląd motocykla 125ccm to ....ABSURD !
Posiadam 3 letni samochód miejski z silnikiem 1.0 (mniejsza o markę nie o tym tutaj) i za całkowity przeglad olej, filtry, ozonowanie klimy zapłaciłem ...242 złote. do 125tki wchodzi 0.8 litra oleju 10w40 plus przejrzenie podzespołów, smarowanie etc. max 100 zł. Tak uważam

2016-06-18 17:52:59 Moto_M

Hej, a licznik dużo dodawał w porównaniu do GPSa?

2016-05-16 07:37:29 atomekk

W Poznaniu za przegląd po 1000km zapłaciłem coś ponad 360zł. Przegląd trwał około 3godziny

2016-04-06 23:31:33 dromader

Hej Hondziarz! Strasznie fajnie, że masz podobne wrażenia :) I tak, potwierdzam motyw z paliwem od Shella, robię dokładnie tak samo! Do jazdy po mieście rewelacja, dość cienkie toto by się przedrzeć przez korek, dość zwinne by nie być zawalidrogą ruszając spod świateł, spalanie żadne, parkujesz gdzie chcesz... Gratuluję i pozdrawiam serdecznie! :)

2016-02-27 14:51:23 Hondziarz czterdziestolatek

mam taką CB125F i szczeże CI ją polecam. Pod warunkiem że jeździsz w mieście i na któtkich dystansach. Jestem duży facet i trochę mnie bolą cztery litery od kanapy. No i spalanie nie takie jak podaje producent (na zborniku około 450 -520 km) zrobiłem już około 3500 km
Kolego autorze bloga podpisuje się dwoma rękami pod Twoją opinią.

P.S. Można zalać taką benzynką 100 oktanową na shellu nazywa się nitro. Ta takim małym motorku odczuwalna różnica ( w instrukcji ani słowa o tym ) ale dzwoniłem do hondy i nie mają przeciwwskazań

2015-09-25 07:21:58 dromader

Hej za przegląd po tysiącu zapłaciłem 200 coś. Przegląd robiłem w Honda Plaza na Okęciu w Wawie. Całość trwała nieco ponad godzinę.

2015-09-24 09:48:34 koguto

Zastanawiam się nad kupnem tej maszyny i chciałem się zapytać ile kosztował Cię przegląd po tym 1000km? Pozdrawiam

  • Dodaj komentarz